Welke meisjesnamen zijn het niet geworden?

Na bijna 11 maanden is de naam 'Fiene' niet meer weg te denken bij ons. Soms kan ze al best ondeugend zijn en dan probeer ik de strenge mama te wezen. Dan hoor je: Fiennnnnnn,  niet doen. Maar helaas, ze luistert nog niet echt naar papa en mama. 

Maar hoe zijn wij op deze naam gekomen? En was het mijn eerste keuze? Ja, zeeeer zeker. Een hele lieve collega bij mijn vorige werk had een dochter en die heet Fien. Daarvoor vond ik Fiene al zo'n leuke naam, maar het zette me wel aan het twijfelen want je weet nooit hoe iemand erover denkt als de namen best wel veel op elkaar lijken. Dus er werd een app gedownload, sites uitgeplozen en bij elke serie en/of film die ik keek lette ik op de namen die voorbij kwamen. We moesten ook nog een jongens naam verzinnen, want het was nog een verrassing wat we zouden krijgen! Daar was ik eigenlijk vrij snel uit, maar daar was meneer het niet mee eens.. Mijn jongensnaam houd ik nog lekker voor me, want ja je weet het nooit.

Dit waren de andere namen die ik heel leuk vond:
  • Phileine 
  • Sofie 
  • Fabiënne 
  • Pleun
Simon en ik zaten eigenlijk echt totaal niet op 1 lijn, dus kan deze namen gewoon met jullie delen. Deze namen vond hij een no-go... 

Uiteindelijk is het toch Fiene geworden en heb ik daarna nog een berichtje gedaan naar mijn collega en ze vond het juist super leuk! 
Ik vond het wel heel lastig. Er zijn zó veel namen en stiekem heb je bij veel namen een gezicht. Je kindje moet er ook de rest van zijn/haar leven mee doen. Hopelijk  is Fiene blij met haar naam en anders heeft ze dikke vette pech!

Hoe heten jullie kindjes? Of hebben jullie al stiekem namen in je hoofd voor ooit? 
Liefs, Jeanine. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

mama zijn en werken.

Flesje half vol, flesje half leeg.