mama zijn en werken.

Oke, zullen we de tijd even stop zetten?

Fiene is al bijna een half jaar, HALF JAAR. Waar is de tijd heen gegaan? Best bizar, maar we zullen het er mee moeten doen. Ik heb volgens mij al wel eerder verteld dat ik voor mijn zwangerschap en even daarna bij Omoda heb gewerkt. Ik ben daar begonnen als verkoopmedewerkster, ben daarna een tijdje assistent-filiaalmanager geweest en na mijn zwangerschap gewoon weer als verkoopmedewerkster terug gekomen. Het kriebelde al wel een tijdje om weer eens wat anders te gaan doen, een andere winkel of totaal iets anders? En toen kwam Bodacious Fashionstore met de geweldige vacature die ik niet voor bij kon laten gaan. En ja hoor, deze meid mocht op gesprek komen en het was super gezellig. Het klikte en ik kon ontslag gaan nemen bij Omoda. Dat zijn dus één van de dingen die ik niet zo graag doe. Ik had echt wel goede banden met sommige meiden op het werk en ik was bang dat die snel zouden vervagen als ik weg zou gaan. Een stemmetje in mijn hoofd zei dat iedereen op een gegeven moment zijn eigen weg gaat en die meiden blijven ook niet voor jou daar werken. Dus ik heb ontslag genomen en ik kon dezelfde dag nog weg. Er stonden nog zó veel overuren en vakantiedagen open dat ik gelijk iedereen kon uitzwaaien. Sommige meisjes had ik nog nooit gezien, want het team was een beetje veranderd sinds mijn verlof. Dat was best wel een beetje apart, maar no hard feelings. Ik ging een nieuwe uitdaging aan en daar was ik aan toe!

Ik wist in mijn verlof al wel dat ik minder wilde gaan werken, het kwam neer op 2 dagen en om de week op de zaterdag. Want ik moest om de week op zaterdag blijven werken. Die zaterdag kon ik skippen bij Bodacious Fashion Store (dikke plusplunt!) dus het zijn nu 2 dagen.  En daar moet natuurlijk wel oppas voor worden geregeld. Simon en ik hebben allebei lieve mama's die heul graag willen oppassen. Dus dat was eigenlijk zo geregeld. Simon zijn moeder heeft wel nog zelf werkdagen, dus die wilde het liefste een vaste dag. Nou, dan is de donderdag voor mijn schoonmoeder. Mijn eigen mama is hopeloos werkloos, nee hoor grapje. Die houdt er van om thuis te zijn bij mijn zusjes en alle lieve katjes en hondjes die ze rond heeft lopen. Haar eigen kinderboerderij moet ook worden onderhouden, haha. Dus voor haar maakte het niks uit. Het werd de woensdag voor mijn eigen moeder. Ik vond het wel chil, zo 2 dagen achter elkaar en hoppa; daar is het weekend. 
We wonen allemaal lekker dichtbij elkaar, dus super handig met oppassen. De oma's komen in de ochtend altijd naar mij, zo kan Fiene slapen tot hoe laat ze wilt en lekker thuis opstarten. Dan gaat ze lekker in bad en de rest van de dag is ze bij de oma's thuis. Complimenten voor mezelf, dat ik dit zo ideaal heb geregeld voor Fiene (of mezelf). 


Ik had ook echt weer zin om te werken. Het mama zijn is het tofste wat ik ooit heb mogen zijn. Maar het vergt veel energie en ik heb het idee dat ik me op mijn werk weer even kan opladen. Door weer lekker sociaal te zijn en  me kunnen focussen op iets anders dan poepluiers en flesjes maken. Ik heb er dan ook echt geen problemen mee om ze achter te laten, omdat ik weet dat de oma's gewoon heel lief voor der zullen zijn. Ze sturen mij dan de meest verschrikkelijke foto's en filmpjes toe, misschien moet ik ze nog een cursus baby-fotografie geven haha! Ach, ze bedoelen het lief.
Maaaaar, ik kom altijd weer heel graag thuis om te kroelen met Fiene. 

Hoe veel dagen werken jullie? En hoe hebben jullie je oppas geregeld?
Volg  je ons al op instagram? jeaninemoerkerk 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Flesje half vol, flesje half leeg.