onze eerste 'gezinsvakantie'

Eigenlijk hadden we besloten om dit jaar niet op vakantie te gaan. Toen ik 23 weken zwanger was zijn we nog naar Cran Canaria geweest. De Canarische Eilanden zijn al een hele lange tijd onze favorieten vakantiebestemmingen, maar dit jaar werd dat toch even wat anders. Mijn beslissing kwam te vervallen, ik vond dat we het toch wel hadden verdient om nog toch nog even tussen uit te gaan. Alleen vliegen met een  baby had ik nog niet zo'n zin in, dus na wat zoeken kwamen we uit bij het Vennenbos. Het is hier niet heel ver vandaag en Lola kon ook gezellig mee. Wat wil een moeder nog meer? Nou, slapen.. Maar dat lees je straks.

De auto bomvol geladen gingen we maandag middag rond een uur of 12 rijden. Het was nog super lekker weer, dus we gingen vol goede moed. Fiene en Lola zaten samen achter in en dat ging verrassend goed. Toen we aankwamen op het park was het knetter druk bij de receptie, maar Simon kwam vrij vlot terug met de sleutels en hop naar het huisje. Nou, die bomvolle auto moest dus ook leeg worden gehaald en opgeslagen worden in het huisje.
 Maar was het huisje nou zo klein of hadden we zo veel spullen mee? Waarschijnlijk is het het laatste..

Het huisje viel voor de rest echt niet tegen. Ik denk ook niet dat je te veel moet verwachten, dat is het beste. Er was genoeg speelgoed voor Fiene en het was op zich prima aangekleed allemaal. Nadat we onze spullen hadden uitgepakt hebben we een rondje gedaan over het park en de plaza. Het zag er allemaal heel gezellig uit! Aan het park zat een heel groot natuurgebied, waar we lekker met Lola hebben gewandeld. Vooral de donderdag.. toen hadden we bijna 10 km gewandeld en waren we helemaal ka-pot toen we terug kwamen. Iets té enthousiast geweest om zo ver te gaan met een buggy.

We hebben elke dag wel eventjes gezwommen. Respect voor de ouders die hele dagen in zo'n subtropisch zwembad zitten, na een uur word ik al gillend gek en ga ik er weer uit. Gelukkig zat Fiene voor ieder kindje te klappen en te schaterlachen en vond ze het zwemmen echt heel leuk. Simon was wel onze babyfloat vergeten, ik niet hoor. Ik zou er echt aan hebben gedacht, maar dit was Simon zijn taak.. Toevallig zat er een shopje naast het zwembad waar ze die dingen verkochten, heeeeeel slim.

Ik denk door het zwembad of de temperatuurverschillen van binnen en naar buiten is Fiene best verkouden geworden. Haar neusje zat dicht en moest best wel hoesten, dit is eigenlijk de eerste keer dat we mee maken dat Fiene zich niet zo lekker voelde dus we mogen zeker niet klagen. Maar dat ze dan precies in de vakantie écht niet wilt slapen... daar moeten we het later toch eens over hebben.
Heel erg vonden we het niet, want de bank was echt k-u-t. Dus gingen we maar op tijd naar bed met Fiene tussenin.




Als afsluiter zijn we donderdag avond sushi gaan eten. Deze handige harries kunnen dus niet met stokjes eten. Maar ik vind sushi zó lekker.. dus eet ik altijd met van die kinderstokjes. Nu had ik toch een geweldig idee om mijn eigen elastiek die om mijn arm zat om de stokjes te doen, ging als een tierelier. Natuurlijk kwam ik thuis zonder elastiek en was dat mijn enige die ik mee had. Kan ik best wel van balen..

Dit was zo ongeveer onze vakantie. Ik kan je dus wel verzekeren, dat we volgend jaar weer lekker naar de zon gaan. Ik vond het echt heel fijn om een paar dagen echt met het gezin te zijn. Maar het strand en de sangria trekken me ook wel..

Dus ik ben benieuwd, hebben jullie nog goede tips voor zonvakantie met kids?
En ik hoop natuurlijk dat jullie ook een hele fijne vakantie hebben gehad of nog krijgen!

Tot snel, liefs Jeanine.


Reacties

Populaire posts van deze blog

mama zijn en werken.

Flesje half vol, flesje half leeg.