Fiene, 11 maanden.

23-09-2019, dit betekend dat Fiene al weer 11 maanden in ons leven is.
En ook dat ik al 11 maanden een moeder mag zijn. Iets wat ik soms best zwaar vind, maar  ook zo natuurlijk aan voelt. Toch vind ik het best gek dat deze twee dingen zo dicht bij elkaar liggen. Ik geniet elke dag en dat komt vooral door haar.

Ik denk eigenlijk dat er de afgelopen maand niet heel veel veranderd is. Ze is nog lekker aan het tijgeren en wilt eigenlijk alleen nog maar staan. Echt fantastisch vind ze het om gewoon zo te staan en dan lekker te schudden met dat pamperkontje. Ze gaat wel verder de kamer door en ze kan als ze ligt zelf gaan zitten. Dat vind ik wel echt fijn, zo kan ze zelf van houding veranderen. Scheelt een paar traantjes..





Alweer 2 weken geleden zijn we naar het consultatiebureau geweest en kreeg ik te horen dat ik Fiene misschien íets te veel eten gaf. Niet zozeer in slechte dingen zoals koekjes en chips, maar in flesvoeding. De tijd gaat ook zo snel, wist ik veel dat ze minder flesjes ging drinken. Misschien zat ik ook wel een beetje in de ontkenningsfase. Baby's drinken flesjes, maar dat gaat over als ze groot worden. En Fiene word groot, helaas.

De uitnodigingen voor haar EERSTE verjaardag zijn de deur uit. Ik kan nog niet beseffen dat ze alweer één word. Maar het is goed zo. Elke fase heeft iets bijzonders. Op dit moment is zo soms zo blij als ze opa's, oma's, tantes, ooms etc ziet en ook anders om. Iedereen is gek op der. Ze maakt mensen blij, dat maakt mij blij en trots. Ik hoop dat ze dat heel lang mag en wil blijven doen.

Nu is het dus tijd om versiering en taartjes te gaan kopen voor over een maandje. Op haar échte verjaardagsdatum gaan we een dagje met vrienden naar de Efteling. Ben benieuwd wat ze er van gaat vinden. Voor mij ook al weer zo lang geleden. Ook heb ik een rondleiding ingepland bij de Kibeo. Ik denk dat het goed is voor Fiene om te gaan leren spelen, delen en omgaan met andere kindjes van haar leeftijd. Die hebben wij niet in onze kring, dus ik zag dit als een goede oplossing.  Het is handig als ik eens extra moet werken óf als ik even tijd wil hebben voor mezelf. Zo kan ik alle vrije tijd die ik over heb steken in Fiene en Lola. En ik Simon natuurlijk.
 Niet te vergeten dat die ook al 11 maanden papa is.

Liefs, Jeanine.

Reacties

Populaire posts van deze blog

mama zijn en werken.

Flesje half vol, flesje half leeg.