babyuitzet; de dingen die ik eigenlijk nooit heb gebruikt.

Wat een spullen moet je kopen voor een baby! Maar wat een zin had ik erin om alles bij elkaar te gaan zoeken. Mijn plan was om heel veel zelf te gaan verven en opknappen, maar daar had mijn rugpijn een stokje voor geschoven. De commode hebben we wel via marktplaats gekocht en heb ik geschuurd en geschilderd op een slakkentempo, maar wat was ik trottttts!

Nu we een jaar verder zijn, ben ik er achter gekomen wat ik dacht wel echt nodig te hebben en wat ik achteraf had kunnen skippen van mijn babyuitzet-lijstje. Ik heb de aankopen of cadeautjes ( sorry mensen) die ik heel weinig heb gebruikt voor jullie op een rijtje gezet:

- De babyfoon; deze heb ik gehad met mijn babyshower. Ik dacht in mijn zwangerschap dat het heerlijk zou zijn om lekker naar mijn baby'tje te gaan zitten kijken als ze sliep. Want ik wilde graag een babyfoon met een camera erin. Dit was achteraf dus één grote grap, want ons huis is zo gehorig dat als ze gaan huilen of een gilletje geeft ik het gewoon zo hoor. Daarin tegen heb ik de babyfoon wel gebruikt als ik op visite ging/ga en als ik in de tuin zat. 

- De flessenwarmer; oeps, deze heb ik ook gehad met mijn babyshower. Ik hoop dat mijn vriendinnetjes geen hekel aan me krijgen als ze deze post lezen. ( misschien bij de volgende dat ik m wel ga gebruiken schatties) Er is een fase geweest dat ik de flessenwarmer wel gebruikte. Volgens mij had ik toen een goede volgorde van verschonen en de fles klaar maken etc. want toen dacht ik echt dat het de uitvinding van de eeuw was. Maar naar de flessen groter werden moest ik naar mijn idee iets te lang wachten. Mochten er mensen zijn met de gouden tip voor het gebruik van de flessenwarmer hoor ik het graag!

- het verschoningsmatje; ik denk dat ik deze 2 x heb gebruikt toen ze zichzelf van top tot teen onder had gekakt in de auto. Voor de rest nooit. Naar mijn idee is het net zo handig om even naar een openbaar toilet te lopen of toen ze nog wat kleiner was in de reiswieg te verschonen. ( deze heb ik overigs wel zelf gekocht)

- het badzitje; dit ding vond ik de onhandigheids- himself. Ze bleef ook echt niet erin liggen, waardoor ze elke keer naar onderen gleed. Oja, het standaard van het badje heb ik trouwens ook niet veel gebruikt. Want ik zette het badje altijd op de keukentafel en dat vond ik de ideale hoogte voor mij.


Daarin tegen heb ik ook zeker veel babymusthaves die ik wel heel veel heb gebruikt! Daar schrijf ik een andere keer over. Zijn er dingen die jullie hebben aangeschaft en (bijna) nooit hebben gebruikt? 

Liefs, Jeanine.

Reacties

Populaire posts van deze blog

mama zijn en werken.

Flesje half vol, flesje half leeg.