Wat eten we vandaag? - eetschema van Fiene


Daar ben ik weer met een nieuwe post!
Aangezien ik het zelf soms heel lastig vind wat Fiene wel en niet kan/mag eten en wat ik soms weer eens moet verzinnen om in dat hebberige mondje te stoppen... Vond ik het wel een leuk idee om hier weer eens wat over te gaan schrijven. 

Ons schema is op dit moment zo:
7:00 ; Fles
10:00 ; Fruithapje, dit probeer ik op dit moment te vervangen door stukjes fruit. Maar die fruithapjes vind ze zó lekker, dus we gaan denk ik maar een beetje afwisselen.
12:00 ; Boterham met jam, pindakaas of andere smeersels. Als er nog tips zijn wat jullie mama's wat jullie op de boterham doen (zonder een lading suiker) hoor ik het graag!
15:00 ; Fles (en soms een halve liga)
17:30 ; Avond eten. Ik ben nog in het stadium van de potjes, maar wil graag gaan kijken naar mogelijkheden dat ze met ons kan mee eten. Qua tijdstip is dit meestal lastig. Als ik werk ben ik half 6 klaar en rond half 7 thuis, omdat ik Fiene dan nog moet ophalen en nog even blijf plakken. Dan heeft ze al bij mijn moeder/schoonmoeder gegeten. Maar op de dagen dat ik thuis ben wil ik graag gaan proberen dat Fiene met de pot gaat mee eten!
19:30 Fles en hup hup naar bed!

Tussendoor zijn we aan het oefenen met Fiene haar nieuwe drinkbeker. Daar doe ik water in en soms een klein beetje siroop. Dit is de Munchkin antli-lek beker, natuurlijk in het roze. Deze heb ik gekocht bij de Prénatal en vind het zelf echt super handig. Ze heeft op dit moment door hoe t moet en gaat steeds meer tussendoor drinken. Geeft me een fijn gevoel, vooral met deze warmte! 


                                                       De beker kun je hier shoppen!

Hebben jullie nog leuke receptjes of tips voor op de boterham? Dan hoor ik het graag!
Liefs en tot snel.
Jeanine. 

Reacties

  1. Je kan voor je zelf koken en een voorraad aanleggen in de vriezer. Dat werkt prima. Dan kun je kant enklare hapjes zo uit de vriezer opwarmen en klaar. Nooit geen potjes nodig gehad. Ideaal. Smeerkaas en leverpastei was hier favoriet op brood.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

mama zijn en werken.

Flesje half vol, flesje half leeg.