9 maanden in, 9 maanden uit!

Is het serieus al 9 maanden geleden dat ik ben bevallen? Wat gaat de tijd toch snel. Lekker cliché dit, maar het is gewoon waar. Ik ga proberen de maandelijkse update bij te houden, dus vandaar dat ik weer lekker achter mijn laptop ben gaan zitten. Het is nu bijna 9 uur en ik zit nog lekker buiten, Fiene ligt op bed en Simon is aan het vissen. Bijna een vakantie gevoel! We moeten nog even werken tot eind augustus, dan zijn wij aan de beurt.

Hoe gaat het met Fiene? Gooooooed! Ze is nog steeds een bolletje-pretvet en eigenlijk nog steeds een hele vrolijke baby. Ik weet niet of ik dit hard op mag zeggen (of typen) maar wat hebben wij het getroffen. Ze heeft nog geen 1 keer een flesje of eten laten staan en ze slaapt zo goed door. Natuurlijk zijn er nachten dat ze wakker word en soms ook wel eens heel erg overstuur. Maar om haar dan te troosten en te knuffelen voelt echt als moeder zijn. Maandag avond heeft ze (voor mijn gevoel) echt voor het eerst met me gekroeld. Ze werd wakker, ging tegen me aanliggen en viel bijna weer in slaap.
Jup, toen moest ik even mijn tranen inhouden. #emomoeder

Zijn er struggels? Ja. Ondanks dat Fiene het allemaal super goed doet en alles netjes opeet. Vind ik het dus wel eens lastig wat en wanneer ze iets moet eten. Ik ben dus een mama die potjes koopt en nee daar schaam ik me niet voor. Ik wil echt wel heel graag voor haar gaan koken en het maakt me ook niet zo veel uit of ik nou apart moet koken, maar ik vind het best lastig wát ik nou moet koken. Fruit eet ze soms al wel eens gewoon zo in stukjes gesneden en een boterham gaat er ook prima in. Ik heb snel het idee dat ik iets 'verkeerds' geef, omdat iedereen tegenwoordig zo biologisch etc. bezig is. Maar ik ben  toch ook groot geworden met de 'normale' dingen? Als er mensen, hoeven niet perse mama's zijn die tips hebben, ze zijn zeker welkom! Ik ben ook in mijn achterhoofd gaan houden is dat het allemaal nieuw is voor mij en Simon, eigenlijk voor elke vader en moeder. Dus is het niet zo gek dat er soms struggels zijn, maar daar moest ik me wel eerst even bij neerleggen. Eigenwijs? Ja, dat is mijn tweede naam.

Ben ik veranderd? Blijkbaar.. Want dat hoor ik vaker.  Ik had altijd kant-en- klaar mijn menig over alles en iedereen. Heel eerlijk, ik was niet snel ergens enthousiast over. Tegenwoordig is dat wel anders en probeer ik alles wel een kans te geven. Maar als er écht iets niet in mijn straatje past, gaat het ook gewoon echt niet door. Wat me ook opvalt is dat ik tegenwoordig echt kan genieten van de kleine dingen en heel graag thuis ben. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Dat past op dit moment heel goed bij mij. Terwijl het vroeger niet gekker kon, vind ik alles prima zo. Er zijn zeker nog dingen wat ik wil veranderen, maar ik geef alles de tijd. Net als dat Fiene groot gaat worden, maar hopelijk gaat die tijd heel langzaam!



Hebben jullie nog tips om te doen thuis met een baby van 9 maanden? Of buiten? Vind het soms nog wel eens moeilijk om iets te verzinnen. Laat het me weten!





Vind je het leuk om ons te volgen?
Ga naar mijn insta-account en kijk wat we allemaal nog meer doen!https://www.instagram.com/xxjeaninemoerkerk/


Liefs, Jeanine

Reacties

Populaire posts van deze blog

mama zijn en werken.

Flesje half vol, flesje half leeg.