shoetrends spring/summer 2019

Jaja, er zit nog ergens een beetje fashion verscholen in deze mama. Na jaren in een schoenen winkel te hebben gewerkt heb ik daar een zekere schoenverslaving aan over gehouden. Voordat ik bij Omoda werkte kocht ik mijn schoenen overal en nergens, maar dat veranderde gelijk toen ik daar met mijn neus 24/7 tussen de pumps, laarsjes en sneakers kwam te staan 

Mijn favo's? Dr Martens, ja echt. Ze zitten zo chil en blijven gewoon altijd goed. Het enige nadeel was met mijn zwangerschap dat de veters dicht doen een klein obstakel werden. Je hebt dus tegenwoordig ook chelsea-boots van Dr Martens, maar die heb ik even overgeslagen.De laarsjes die ik op de foto hiernaast aan heb stonden al zó lang op mijn lijstje. Helaas waren overal elke keer uitverkocht en ging ik met dikke krokodillentranen zonder schenen naar huis. Of ik kocht andere om de pijn te verzachten. En toen daar, opeens, kwam de rennende mail van Zalando; JE MAAT IS WEER OP VOORRAAD. Geloof mij, dat ik op dat moment een vreugde dansje heb gedaan. Ik vind Nubik en Bronx ook echt té gaaf. Zijn jullie benieuwd naar mijn schoenenkast? Kan ik eventueel nog een blog over schrijven, maar ik was nu vooral opzoek naar de nieuwste trends voor deze zomer. Jullie ook?


DIERENPRINTS;
Via Vai Enkellaarzen Groen - Amelia (Maat: 38)Deze trend kwam ik al snel tegen en vind ik ook zo leuk, vooral in sneakers en laarsjes. Als je deze bij een simpele outfit aantrekt ben je al gelijk klaar. Je schoenen stelen dan de show, maar pas op dat ze niet vanzelf weglopen. De kers op de taart is dan ook wel als het printjes echt haartjes bevat, dat oogt zo lief. Vooral bij kleine baby schoentjes!


Afbeeldingsresultaat voor maruti babyschoenen






DADSNEAKERS
Afbeeldingsresultaat voor bronx sneaker
Ik heb op dit moment 1 paar hiervan, deze zijn van BRONX. En echt ik kan je een geheimpje verklappen, deze sneakers zitten echt zo comfy. Ik denk dat de naam 'ugly sneakers' echt niet klopt, want ik vind ze gewoon mooi haha! Maar hé, ieder zijn eigen smaak zullen we maar zeggen. Deze trend is er al wel een tijdje, dus ik ben vooral benieuwd wat voor nieuwe sneaker trends er volgend seizoen aankomen. Ohja! Herinneren jullie die egaal witte sneakers nog van vorig jaar? Zeg maar houdoe tegen schoenenpoetsen, want de felle kleuren hebben wit van zijn troon gezet. Felle kleuren zijn helemaal in deze zomer!
Teva - Midform Universal - Sandalen met dikke zool in zwartEen soort van zusje van deze sneakers; de TEVA'S.  Ze blijken dus helemaal hot te worden en de zool moet het liefste zo dik mogelijk zijn. Ik heb al een paartje in de kast staan, maar wel met normale zool. Ideaal voor op vakantie, want met deze loop je zo het water in en uit. 






WESTERNCHICK

Afbeeldingsresultaat voor bronx western boots



Roep alle cowboys en indianen maar bij elkaar! Super leuke trend vind ik dit, lekker stoer maar toch heel vrouwelijk. Denk aan stoere laarsjes met een klein hakje in dierenprintjes (hé, 2 trends in 1). Je kan hier zo veel kanten mee op; onder een skinny-jeans of een zwierige rok. Ik kan hier zelf nooit zo mijn weg in vinden, omdat ik altijd van die 'lompe' schoenen draag. Ze staan er wel hoor in de kast, met een laagje stof... 





PUMPS

Toen ik begon met zoeken naar de trends van aankomend seizoen ben ik me toch een partijtje geschrokken. Waar zijn onze kitty-heels gebleven? En de comfy blokhak? Allemaal opzij gezet voor torenhoge heels met een naaldhak die je amper ziet. De hakken hebben ook allemaal aparte vormen en kleuren, zal vast lekker lopen achter een kinderwagen.. De neuzen worden weer lekker puntig en dat kan mijn teen niet aan. Deze is 2 jaar geleden geopereerd en is helaas niet meer pumpbestendig.maar er is ook een trend die ik wel leuk vind bijgekomen. En dat is het vlechten, dit doe ik al graag in haren maar nu kan ik dus ook mijn sandalen/pumps om mijn been gaan vlechten.

Saint Laurent, YSL Opyum 110 sandalen met hak, dames, slangenhuidRoze LODI Pumps RABELLA-TP  - largeSANDALEN MET HAK EN BANDJES



SANDALEN

Wat we bij de sandalen kunnen verwachten?
Het vlechtwerk komt ook terug bij de sandalen, maar dan soms gepaard met veren en pluimen. Houten of kurken zolen zul je ook veel gaan zien op straat. 
En sommige sandalen ga je dus helemaal niet zien, want 'doorzichtig' word ook een trend is voorspeld. Denk aan een rubberen doorzichtige sandaal, mijn minst favoriete van allemaal.

LEREN SANDAALTJES MET GEVLOCHTEN BANDJESPLATTE LEREN SANDAALTJES MET DIERENPRINTAfbeeldingsresultaat voor omoda sandalen


Dit waren een aantal  schoenentrends voor aankomend seizoen. Zit er wat voor jou tussen? Ik heb mijn zinnen al gezet op de TEVA platform sandalen, of toch maar sandalen van D'r Martens.. moeilijk.

Liefs, Jeanine

Reacties

Populaire posts van deze blog

mama zijn en werken.

Flesje half vol, flesje half leeg.