EERSTE HAPJES

EERSTE HAPJES.

Afgelopen dinsdag moesten we weer op controle bij het consultatiebureau. Ik heb altijd van iedereen gehoord dat dit echt verschrikkelijk was. Druk, huilende baby’s en stressende mama’s. Gelukkig is dat bij mij heel anders. Ik ben meestal in de wachtruimte met nog 1 mama en ben zo aan de beurt. Jammer genoeg is de boel daar wel een beetje verpauperd dus ben ook wel graag snel weg. Vooral in de koud, dan mogen ze de kachel echt wel een beetje warmer zetten met al die kleine baby’s. Of ik ben misschien een koukleum..

Ik was er al op voorbereid dat Fiene weer prikjes zou gaan krijgen. Gelukkig is ze er nog nooit ziek van geworden. Dus zie ik er nooit echt tegen op. Behalve dan haar gezicht wanneer ze daadwerkelijk de prikjes krijgt, dan huilt mijn moederhart ook mee.  Nou de prikjes waren achter de rug, toen vertelde ze ons ( mijn mama was ook mee) dat Fiene mocht gaan beginnen met oefenhapjes. OEFENHAPJES? Ze is net mn buik uit, hallo??
Ik was hier nog even niet klaar voor en sta ook zeker nog niet te springen om de wortels van het plafond te gaan krauwen.. Je ziet toch altijd van die leuke filmpjes dat baby’s zo lekker kunnen spetteren met hun eten. Dat zag ik dus de hele tijd voor me toen ze verder uitleg gaf over Fiene haar eerste hapjes. Je snapt dus dat ik van haar verdere uitleg niet veel heb meegekregen.

Dus ben ik maar eens online gaan rondneuzen waar ik mee kon gaan beginnen. Het advies is op dit moment om wel eerst te starten met groente. Omdat baby’s fruit toch meestal wel lekker vinden. Nou, stiekem heb ik al een keer geprobeerd om zo’n lepeltje met worteltjes uit zo’n potje te geven. Maar ik lees dus net dat ik dus weer eens een fout in mijn opvoeding heb gemaakt. Het ideale tijdstip om te gaan oefenen met hapjes is dus niet op het laatste moment voor de fles, maar erna of tussen 2 voedingen door. Go mama….

Nou om te beginnen is het goed om met ‘zachte’ smaken te beginnen. Dus wortel, bloemkool, perzik en banaan. Dan gaan we dat maar eens doen. Ben stiekem toch wel benieuwd naar de mama’s die dit lezen of ze altijd netjes zelf de hapjes hebben gemaakt of ze lekker makkelijk hebben gekocht? Heb al wel veel tips gehad om zelfgemaakte hapjes in te vriezen. Zodat je niet veel weg hoeft te gooien.

Om deze post af te sluiten wilde ik nog graag met heul, heul, heeeeeeul veel trots vertellen dat Fiene bij een super leuk brandrep team zit vanaf vorige week. Ze krijgt te leuke spulletjes van Binky Dinky's. Neem eens een kijkje op hun website of instagram.




Hoe het is gegaan met de eerste hapjes horen jullie volgende week!
Bedankt voor het lezen en abonneer op mijn blog als jullie op de hoogte willen blijven. Tot snel! Liefs, Jeanine






Reacties

Populaire posts van deze blog

mama zijn en werken.

Flesje half vol, flesje half leeg.