BABYSHOWER


Hoe leuk is het als je vriendin, zusje, nichtje of iemand die dichtbij je staat zwanger is? Nou heel leuk! Je kan van al het leuke meegenieten. Samen spulletjes kopen voor de kleine, inspo op doen of je kan natuurlijk zelf wat leuks gaan kopen voor diegene.
Is het nou iemand die echt heel dichtbij je staat, dan voel je je natuurlijk geroepen om een babyshower te organiseren. Maar wat houd het nou eigenlijk in? En wat moet je er voor regelen? Ik heb zelf nog nooit een babyshower geregeld. Maar wel een hele toffe gehad van mijn liefste vriendinnetjes en familie.

Het leukste is natuurlijk dat het een verrassing blijft voor diegene. Meestal wanneer de mommy’s-to-be verlof hebben, hebben ze dus meer tijd om vrij te zijn. Probeer te communiceren met de man/vriend, zodat jullie zo vroeg mogelijk een datum kunnen prikken. Als je met een grote groep bent is dit soms wel een dingetje. Als wij een datum proberen vast te zetten gebruiken we meestal: www.datumprikker.nl. Vet handig! Het is niet altijd mogelijk om de datum geheim te houden.Bij mij was dat dus zo.. Ik had heel erg last van mijn rug en bekken en had veel rust nodig. Mijn vriendinnen hadden daarom van te voren gezegd wanneer mijn babyshower was, zodat ik in de ochtend rustig aan zou doen en de rest van de dag kon genieten.

Dan het niet minst onbelangrijke, wat gaan we doen? Nou dat wordt dus geen kroegentocht door de stad of lekker sushi gaan eten. Na de bevalling komt dat wel weer. Je ziet dat er tegenwoordig heel veel wordt geluncht met een grote groep. Ook mannen zijn weer toegestaan op babyshowers. Ik vind dat zelf ook heel leuk, die mannen heb ook zwaar met zwangere vrouwen. Oja, laten we de gekke spelletjes niet vergeten. Zoals babyhapjes proeven, geblinddoekt luiers verschonen of luiers ruiken. Van dat laatste spel had ik dus nog nooit gehoord, maar toen ik ging google-en kwam ik dat tegen. Heel apart spelletje, je stopt in luiers verschillende soorten geuren en dan moet de moeder in-spe gaan raden wat erin zit.
Ik heb zelf aangegeven dat ik liever niet van die spelletjes deed. Maar hé, je hebt niet veel te zeggen over je eigen babyshower. We hebben wel een quiz gedaan, maar voor de rest geen spelletjes. Ook zijn we wezen knuffelen met Alpaca’s, hieronder zie je de foto’s.

Dan natuurlijk om niet te vergeten; de cadeau’s! Het is wel leuk om met z’n alle 1 groot cadeau te geven en allemaal aparts iets kleins. Vraag aan de mommy-to-be of ze een lijstje heeft gemaakt met wat ze allemaal nog nodig heeft. Want dat is een flinke lijst! Zo geef je iets waar ze echt iets aan heeft. Ik heb een babyfoon gehad van iedereen, stond ook nog op mijn lijstje dus super handig! Oja, eten is ook niet onbelangrijk. Onder de spelletjes door moet er natuurlijk wel wat lekkers op tafel staan. Bij mijn babyshower had iedereen iets lekkers gemaakt en mee genomen. Zo hoeft degene die het regelt niet ook nog al de hapjes te maken. Misschien is het wel handig om even rekening er mee te houden dat ze niet alles mag eten. Als iedereen lekker carpaccio aan het eten is en zij zit daar boven te kwijlen is niet echt leuk, haha.
Kleine tip, hou de babyshower niet te lang, zwanger zijn vergt al veel van je lichaam. Vooral aan het einde! 







Liefs, Jeanine

Reacties

Populaire posts van deze blog

mama zijn en werken.

Flesje half vol, flesje half leeg.